Mind-Walk Training

Op maandag 17 september zijn we gestart met de 8 weekse Mind-Walk Training in het prachtige gebied van de Oostvaardersplassen.

Bij elke Mind-Walk Training van ongeveer anderhalf uur ligt het accent op een thema, zoals spanning/ontspanning en dromen. Deze thema’s volgen elkaar in een logische volgorde op, waardoor we meer en meer uit ons hoofd en in ons lijf komen. We gaan meditatief wandelen, doen bewegingen uit de yoga en tai chi passend bij het thema, hebben aandacht voor onze zintuigen, doen ademhalingsoefeningen, ontspanningsoefeningen en meditatie. 

Mind Walk TrainingWe wandelen op aantal manieren en een daarvan is Bewust Wandelen. 
Bij Bewust Wandelen brengen we eerst de aandacht naar onze ademhaling, een diepe rustige buikademhaling. Je kunt de ademhaling in je buik nog beter voelen, als je je handen op je buik legt. Inademend wordt je buik bol en uitademend gaat je buik weer naar beneden.
Daarna brengen we onze focus naar ons lichaam en gaan al wandelend voelen of we bijvoorbeeld onze tenen, knieën, bovenbenen, rug en onze haren kunnen ervaren. Zijn onze armen los en ontspannen en hoe houden we onze schouders?

Lees meer over Mind-Walk Training en wanneer de volgende gaat starten bij Uniek Yoga

Voor de maandelijkse Mind-Walk Workshop bij Uniek Yoga